Projektowanie loga – co i jak?

Projektowanie loga dotyczy głównie początkujących przedsiębiorców. Zakładając swoją firmę musisz posiadać logo. W internecie znajdziesz wiele kreatorów, które pozwolą ci na zaprojektowanie loga. Znajdziesz strony zarówno darmowe jak i płatne. Jeżeli jednak chcesz by Twoje logo było unikatowe, to warto zlecić taką usługę grafikowi, który na pewno wykona to prawidłowo i przede wszystkim unikatowo, czego nie mogą zapewnić generatory korzystające z bazy plików dostępnych dla ogółu klientów. Zanim jednak podejmiesz jakiekolwiek kroki związane z projektowaniem loga to przemyśl jaki efekt chcesz uzyskać i do kogo będzie ono adresowane, warto wcześniej przygotować projekt na kartce papieru.

Wskazówki ułatwiające projektowanie loga:
– każda branża rządzi się swoimi prawami, pomyśl więc co będzie odpowiednie w twojej branży i zachowaj etykę i estetykę tworząc swój projekt. Raczej nie powinno tworzyć się loga zakładu pogrzebowego w rażących barwach, może jest to jakiś sposób na wybicie się, ale w tej branży nie zostanie to pozytywne odebrane;
– wskazówka wyżej powinna dać ci do myślenia, że kolorystyka logo jest ważna – czarno-białe logo ma klasyczny wygląd i pasuje do większości działalności, kojarzy się z elegancją i szykiem, ale nie z nowoczesnością i energią. Każdy kolor ma jakieś znaczenie, staraj się je poznać i wykorzystać w swoim projekcie;
– symbol – najważniejszy ze „składników” logo. Pamiętaj, że musi być związany z twoją działalnością, ale jeżeli jest to już „oklepany” motyw, lub bardzo banalny to dobrym pomysłem są np. inicjały. bądź coś abstrakcyjnego, jednakże prostego w formie;
– logo nie może być przekombinowane, fajnie jeżeli od razu mówi o rodzaju firmy i się z nią identyfikuje. Ludzie chcą od razu wiedzieć o co chodzi, więc „nic na siłę”
– bardzo dużo firm zastosowało w swoich logach dwuznaczność, którą czasem nie łatwo dostrzec na pierwszy rzut oka – np. firma kurierska Fedex i strzałka w logo. Pamiętaj jednak, że decydując się na pewnego rodzaju zagadkę czy ciekawostkę w logo to musi być ona możliwa do odczytania dla większości klientów. Nie warto nawiązywać w „podprogowym” przekazie loga do erotyki, czy zakazanych symboli. Może to co prawda pozwolić na darmową reklamę w sieci, jednak równie prawdopodobne jest zniszczenie wizerunku marki;